close

GYUNEL

55555

Piše: Katarina Đorić

Nakon veoma uspešne prezentacije na nedavno završenoj Pariskoj nedelji visoke mode, u luksuznom hotelu Westin, sastali smo se sa umetnicom i dizajnerkom Gyunel. Poreklom iz Azerbejžana, Gyunel živi i radi u Londonu, gde je i završila prestižne škole za dizajn – Central Saint Martins i London College of Fashion.

Najfiniji materijali, ručni rad i stotine sati rada na jednom komadu odeće glavna su odlika brenda, pa su sasvim zasluženo njene kreacije često viđene na crvenom tepihu. Natalie Portman, Cara Delevingne, Sharon Stone i Olivia Palermo samo su neka od svetski poznatih imena koja redovno prate njene revije i nose Gyunel Couture.

Pričali smo sa Gyunel o njenim počecima, kreativnom procesu i poziciji industrije visoke mode u svetu u kome preovlađuje takozvani fast fashion.

Reci nam nešto o svojim počecima. Kada i kako si se zainteresovala za modu?

Odmalena sam želela da se bavim nečim kreativnim, ali s obzirom na to da sam odrasla u porodici ekonomista, i sama sam krenula tim putem. Tokom studiranja koristila sam svaki slobodan trenutak da se bavim umetnošću, pa sam se ubrzo preselila u London, upisavši kurs za umetnost i modni dizajn. U početku sam se uglavnom bavila likovnim umetnostima i fotografijom, a kasnije se fokus mog interesovanja prebacio na modu. Tako sam odlučila da se prijavim na London College of Fashion, a zatim i Central Saint Martins jer sam želela da steknem što više znanja. Smatram da su sve moje prethodne studije povezane sa onim čime se danas bavim, pa je tako umetnost sastavni deo mojih modnih kreacija.

Kako je dalje tekao tvoj put ka visokoj modi?

Pošto sam odrastala uz ljubitelje visoke mode, mislim da je to bio prirodan put nakon što sam pokrenula svoj brend. Govoreći iz iskustva stečenog radeći u ready-to-wear industriji već više od deset sezona, mogu vam reći da iako je ready-to-wear mnogo lakše proizvesti, potrebno je mnogo truda da se pronađe balans između kreativnog i komercijalnog. Kada dizajniram visoku modu, osećam se mnogo slobodnije jer mogu da dozvolim da mašta nadvlada komercijalnu stranu, mada se trudim da zadržim oba aspekta u vidu. Za couture klijentelu komad odeće ravan je dragocenom umetničkom delu, što mi daje slobodu da dalje istražujem i pustim mašti na volju.

Kako bi opisala estetiku svog dizajna?

Svoju estetiku bih opisala u tri reči – rezervisana, ali neodoljiva i razigrana. Inspiraciju uglavnom crpem iz sećanja iz detinjstva, garderobe mojih baka, istorije, sopstvene mašte, nadrealizma itd. Ponekad me jednostavne stvari koje vidim u svakodnevnom životu, u tolikoj meri fasciniraju da me često odvedu u potpuno drugačijem pravcu. Trenutno je moj glavni fokus jaka žena – pametna, elegantna i nezavisna.

Koji su ti omiljeni materijali i gde ih nabavljaš?

Moji apsolutni favoriti su plisirana metalik organza i japanska amaike super organza, poznata i kao najlakša tkanina na svetu koja se može nabirati. Obično nabavljam svilu iz Francuske, saten iz Italije, dok su oni inovativniji materijali uglavnom iz Švajcarske i Japana.

Siluete tvojih kreacija su zadivljujuće. Da li je njihova konstrukcija veliki izazov za tebe?

Moj omiljeni komad je geometrijska haljina u obliku dijamanta, koja je postala sinonim za moj brend i koja se, prepravljena i unapređena, ponavlja iz sezone u sezonu. Na drugom mestu je haljina sa dramatično dugačkim šlepom.

Ko je idealna Gyunel Couture žena?

Žena koja u svakom trenutku iznenađuje svojim načinom odevanja, bez obzira na svoju profesiju, uzrast, poreklo ili milje. Žena koja svoju odeću nosi sa velikom dozom samopouzdanja, a ta odeća je odraz njene ličnosti. Veoma sam zahvalna što sam upoznala toliko žena koje me kreativno inspirišu.

Ako bi morala da izabereš neku istorijsku ličnost, stvarnu ili fiktivnu, da bude lice tvoje nove kolekcije, ko bi to bio i zašto?

Ne mogu reći da imam jednu muzu. To je više nešto kao skup različitih osobina koje čine jednu ženu. Hedy Lamarr je jedna od njih – glumica zlatne ere Holivuda, koja se bavila i matematikom i izumela tehnologiju prenosa frekvencija koja je omogućila WiFi i GPS. Neverovatna lepota u kombinaciji sa intelektom uvek će biti moja inspiracija.

Šta je za tebe bolji način da predstaviš novu kolekciju – prezentacija ili revija?

Trenutno se fokusiram na više privatnih i ekskluzivnih prezentacija u svom salonu u Najtsbridžu, gde moji najverniji klijenti imaju priliku da vide nove komade kako ne bi morali da čekaju šest meseci do nove nedelje mode. Takođe, jedan od najboljih načina za predstavljanje couture kreacija jeste crveni tepih, a ja sam imala tu sreću da su moje haljine bile često viđene na nekim od najpoznatijih holivudskih zvezda.

Pored svega toga ti ipak nešto drugo smatraš za svoje najveće dostignuće. Reci nam nešto više o svojoj nagradi za biznismena filantropa 2017. godine?

U svom pokušaju da podelim lepotu i umetnost visoke mode, trudim se da u najvećoj mogućoj meri podržim održivu proizvodnju. Upravo iz tog razloga značajan procenat od svakog prodatog proizvoda odlazi direktno dobrotvornim organizacijama koje sarađuju sa lokalnim nevladinim organizacijama za pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija.

Kakvo je tvoje mišljenje o poziciji industrije visoke mode u svetu u kome preovlađuje takozvani fast fashion?

Couture kupac je neko ko razume i ceni ekskluzivnost i ograničenu proizvodnju, neko ko ceni odeću kao umetničko delo od početne koncepcije preko komplikovanog procesa proizvodnje, stotina sati vezenja i ukrašavanja. Količina vremena i ljudi koji su uključeni u proces izrade samo jedne haljine je zapanjujuća. Takođe, ako kupujete couture, ne postoji strah da će vam se desiti da vidite nekog ko je odeven isto kao vi. Šanse za to su blizu nule i to daje drugačiju vrstu poverenja. Ja lično ne vidim razliku između kupaca visoke mode i kolekcionara umetnosti.

Gde vidiš svoj brend u narednih deset godina?

Volela bih da u budućnosti imam više vremena da se bavim svojom ready-to-wear kolekcijom kako bih se mogla prilagoditi zahtevima velikih kupaca koji se bave onlajn trgovinom. Umesto da pokušavam da prilagodim luksuz kupovini na dugme, ja pokušavam da stvorim mnogo intimniji ekosistem, u kom se i dalje držim principa visoke mode na način na koji to rade velike pariske modne kuće.

Tags : gyunelmoda