close
supermodeli

Posle Sindi, Klaudije, Naomi, Linde i ekipe teško je bilo poverovati da će se u modi ikada više pojaviti planetarno popularne manekenke koje će svoju netipičnu lepotu iskoristiti kao prednost i biti mnogo više od pukih promoterki skupih krpica. A onda su se pojavile one i ceo svet je poludeo za njima. Poslednjih godina njihova lica nam se smeškaju sa pista svih većih revija na nedeljama mode, krase naslovne strane vodećih modnih magazina i kultne reklamne kampanje. One su jedinstvene i mogu se pohvaliti armijom pratilaca na društvenim mrežama jer – svi žele da budu Kara, Karli, Kendal, Điđi, Džoan i Šanel. Njihovi angažmani učinili su ih pop-ikonama i bogatašicama a, slučajno ili ne, tek jedina zajednička stvar za ovu veliku šestorku jeste to što je svaka od njih, u nekom trenutku svoje karijere, ponosno šetala čuvena anđeoska krila američkog brenda Victoria’s Secret.

Kara Delevinj

cara-1Ona je nova Kejt Mos i za kratko vreme uspela je da od svog imena napravi brend. Jedino ova buntovna Britanka može da natera sve devojke ovog sveta da odlaze u kozmetičke salone i traže guste, debele obrve a la Kara, samo ona može da se pojavi pred fotografima odevena u picu od glave do pete pokazujući im srednji prst ili da iz bekstejdža Chanel revije, pred neprikosnovenim Karlom Lagerfeldom, slika selfije sa isplaženim jezikom, samo se od nje može očekivati da, u trenutku kada postaje deo Victoria’s Secret posade, kaže za sebe da je muškarača, te da se prijatnije oseća kada ljubav deli sa ženom. Kara potiče iz ugledne porodice (baka joj je bila lični asistent princeze Margarete, mlađe ćerke kralja Džordža VI, a deda predsednik English Heritage komisije za zaštitu nacionalnih zadužbina i istorijskih spomenika), a odrastala je u elitnom delu Londona, distriktu Belgravia. Sa 16 godina izrazila je želju da se preseli u Hempšir, gde je upisala muzičko-dramsku školu Bedales, da bi godinu dana kasnije saopštila roditeljima da napušta školovanje zarad modelinga. Potpisala je ugovor sa Storm Modelsom, zato što je direktorka ove agencije Sara Dukas, koja je otkrila Kejt Mos, tvrdila da će Kara biti Kejtina naslednica. Uspon do zvezda dogodio se kada ju je kreativni direktor Burberry Prorsuma Kristijan Bejl angažovao za reviju, a potom i za kampanju ovog britanskog luks brenda. Njeno lice, koje je zbog izrazito krupnih očiju i tankih usana dobilo epitet vanzemaljske lepote, postalo je najtraženije u modnoj industriji. Onaj ko se među prvima osmelio da od Kare načini novu It devojku bio je Karl Lagerfeld. Narednih pet godina Kara je obeležila gotovo sve važnije revije na nedeljama mode u Njujorku, Londonu, Parizu i Milanu, ali je, na neki način, prvenstveno bila ekskluzivni model za Chanel. Prošle godine šokirala je svet kada je saopštila da napušta modu jer želi da postane glumica. “Najgore mi je kada mi mlade devojke šalju poruke na Twitteru, u kojima pišu da sam im idol i da me obožavaju. Zašto me obožavaju? Zato što šetam pistom i nosim modele skupih brendova? To je glupost. Osećam da mogu mnogo više od toga”, rekla je Kara povodom odluke da okonča svoju karijeru modela.

Kendal Džener

SPL1136729_014Kao izdanak dinastije Kardašijan, Kendal Džener prešla je najlakši i najkraći put do modnih pista od svojih koleginica sa liste. Upravo zato mnogi su joj na početku spočitavali uspeh, pravdajući njene angažmane dobrim vezama starije polusestre Kim Kardašijan. Ispostaviće se, međutim, da su debelo pogrešili. Iako je na nagovor majke već sa 14 godina imala ugovor sa jednom modnom agencijom, njena svetska karijera počela je ulogom u privatnom rijalitiju svoje porodice Keep up with the Kardashians, te su, u skladu sa tim, i njeni prvi modni angažmani bili isključivo komercijalni (promo lice brendova Forever 21 i Sherri Hill). Stvari su krenule ozbiljnijim tokom tek nakon saradnje s priznatim fotografom Raselom Džejmsom koja je ovoj crnokosoj lepotici mističnog pogleda u novembru 2013. donela ugovor sa uglednom agencijom The Society Management. Od prvog angažmana za reviju Marka Džejkobsa, preko kampanja za Givenchy, Donna Karan, Fendi i D&G, Kendal je gradila status najtraženijeg lica svetskog modelinga. Kulminacija je usledila na jesen 2014. kada je Kendal dobila ponudu da, u isto vreme, bude zvezda dva najveća modna spektakla današnjice Chanel karavana, koji se smatra najvažnijim modnim događajem sezone, i kultnog modnog šoua američkog brenda veša i kupaćih kostima Victoria’s Secret. Kako ova dva brenda stoje na dva suprotna pola iste (modne) mašinerije, Kendal je morala da se opredeli. A svojim izborom celom svetu je pokazala da su njene ambicije u modi mnogo veće nego što je to bilo ko očekivao odbila je anđeoska krila zarad autfita koje joj je lično Karl Lagerfeld namenio za Chanel reviju u Salcburgu. Koliko je Kendal uticajna u modnom svetu, najbolje govori podatak da na Instagramu ima više od 15 miliona pratilaca, te da je u februaru ove godine, zajedno sa Karom Delevinj, dobila svoju voštanu figuru u muzeju Madam Tiso.
I, da ne zaboravimo naravno da VS posada nije odustala od Kendal. Ona se samo godinu dana nakon istorijskog ne ovom brendu ipak našla u ulozi zanosnog anđela. Ta revija, održana u novembru 2015, bila je najlepši poklon koji je Kendal mogla da dobije za svoj 20. rođendan!

Điđi Hadid

gigi-2Po tome koliko je tražena, ova plavuša zanosnih oblina i sa 133 centimetra dugim nogama, ide rame uz rame sa Kendal. Iako je rođena Amerikanka, Điđi, kojoj je ovo zvučno ime zapravo nadimak, rođena je kao Helena Noura Hadid i za njenu netipičnu lepotu zaslužno je zanimljivo poreklo njena majka, poznata glumica Jolanda Foster (zvezda serije The Real Housewives of Beverly Hills) jeste Holanđanka, a otac, trgovac nekretninama Muhamed Hadid Palestinac. Prvi modni angažman imala je sa samo dve godine, kada ju je otkrio Pol Marsijano, osnivač modne kuće Guess. Bila je to kampanja za liniju Baby Guess, po kojoj se već tada moglo naslutiti da je ova devojčica iz Kalifornije predodređena za planetarni uspeh. Međutim, pre nego što se to dogodilo, Điđi je maturirala u srednjoj školi u Malibuu, bavila se odbojkom i jahanjem (u čemu je od nje danas još bolja njena mlađa sestra, takođe manekenka Bela Hadid), da bi tek sa 17 godina potpisala svoj prvi profesionalni ugovor. Kako je kasnije jednom prilikom rekla, odluka da prvo završi školu i da se tek onda preseli u Njujork, gde će se ozbiljnije posvetiti modelingu, bila je najbolja stvar koju je mogla da uradi, a za koju zahvalnost duguje svojoj majci. Od 2011, kada je zvanično postala lice čuvenog IMG Modelsa, Điđi piše novu modnu istoriju. Najpre je obnovila svoju saradnju sa Guessom postavši njihova It devojka, da bi ubrzo bila angažovana kao promotivno lice brenda Desigual. Sa 19 godina Điđi je u svom portfoliju već imala velike kampanje za Tom Ford i Victoria’s Secret Pink liniju, te revije za Dolce&Gabbana, Balmain i Versace. Godinu 2014. obeležile su njene seksi fotografije u Sports Illustrated katalogu, da bi 2015. zablistala u još većem po čuvenju Pirelli kalendaru, za koji je pozirala jednom od najboljih fotografa današnjice Stivenu Mejselu. Svoj status supermodela na najbolji način potvrdila je početkom ove godine kada je postala Maybelline brend ambasador i time se pridružila sjajnoj ekipi lepotica Adrijani Limi, Kristi Tarlington, Emili Didonato i Džordan Dan.

Karli Klos

karlie-1Devojka koja je patentirala netipičan, graciozan hod na modnim pistama, a koji su dizajneri nazvali šepurenjem pauna, mnogo je više od supermodela. Karli je preduzetnica, progamerka, studentkinja, poslastičarka, blogerka, vlasnica YouTube kanala Klossy i filantrop. Gajim velike ambicije da imam uspešnu karijeru, ispunjen privatni život, te da ostavim nešto iza sebe, rekla je Karli u intervjuu za američki Elle. Danas, kada je modni svet doslovno pod njenim nogama, teško je poverovati da je ova Dankinja rođena u Americi u srednjoj školi bila predmet podsmeha i zadirkivanja od svojih drugara, koji su je zbog visine od 188 centimetara nazivali žirafom. Ispostaviće se da su je vršnjaci doživljavali potpuno drugačije od modnih agenata, koji su se zbog nje čak sukobili pred sudom! Naime, Karli je sa 14 godina, nakon samo jednog fotošutinga, potpisala ugovor za Ellite Model, da bi dve godine kasnije prešla u agenciju NEXT Model, u kojoj je krenula da niže veoma unosne angažmane. To je zasmetalo agentima u Elitu, koji su smatrali da od tih poslova treba da dobiju procenat, pozivajući se u tužbi na činjenicu da su oni otkrili Karli. Dizajneri su je zavoleli na prvu loptu, pa je tako ona jedna od retkih koja je u svojoj debitantskoj sezoni, sa samo 16 godina, na jednoj nedelji visoke mode ubeležila čak 31 reviju! Pre nego što je napunila 22 godine, Karli je krasila naslovnice svih iole značajnijih modnih magazina, bila je muza Džona Galijana, lice Chanelovog Coco Noira i Džejkobsovog parfema Lola, imala svoje capsule kolekcije farmerki i naočara za sunce, pojavila se u seriji Gossip Girl i postala brend ambasador beauty giganta L’Oreal Paris. Osim mogućnosti da se bavi humanitarnim radom (novac od prodaje veganskih kolačića koje njujorška poslastičarnica Momofuku izrađuje po Karlinoj recepturi donira se za gladnu decu širom sveta), karijera topmodela donela joj je i iskrena prijateljstva sa popzvezdom Tejlor Svift i topmodelom Džordan Dan. Modni novinari uvek ističu njen jak personaliti, koji je najbolje pokazala kada je pre godinu dana dala otkaz producentu Victoria’s Secret šoua Edvardu Razeku. Karli mu je objasnila da, nakon četiri sezone, koliko je radila ove kultne revije, više ne želi da je ljudi doživljavaju samo kao seksi cicu u vešu.

Džoan Smols

joan-2Mršavica sa statusom seks-bombe to bi bio možda najbolji opis za prelepu Džoan Smols, meleskinju koja poslednjih pet godina vlada svetskim modnim pistama. Rođena je pre 28 godina u Portoriku, a odrastala je u Hatilu, rajskom predelu ove ostrvske države, okružena domaćim životinjama i egzotičnim voćkama. Čak i danas, kada na raznim meridijanima snima kampanje za najpoznatije svetske brendove, ova lepotica bronzanog tena tvrdi da su pejzaži Portorika najlepši na svetu. Džoan je fenomen kada je reč o predispozicijama da postane supermodel. Naime, kao tinejdžerka je učestvovala na gotovo svim takmičenjima za manekene u Portoriku i na svakom od njih bi otpadala već u prvom krugu. Iako je najčešći argument kojim su je stručnjaci odgovarali od manekenstva bio taj da ima preoštre crte lica koje joj oduzimaju moć transformacije, to je nije pokolebalo da na internetu pronađe 10 najboljih modnih agencija u Njujorku i od svog oca zatraži da joj finansira odlazak na njihove kastinge. U prvoj epizodi svoje njujorške avanture Džoan nije uspela da bude primećena, ali zapazio ju je jedan agent i dao joj savet da prvo ispravi svoje vidno krive prednje zube, te da se onda vrati kastinzima. Džoan ga je poslušala i sa 19 godina i savršenim osmehom potpisala ugovor za Elite Models i ubrzo dobila nekoliko komercijalnih poslova. Prekretnica se dogodila u februaru 2008. kada je na Njujorškoj nedelji mode radila reviju za Diane Von Furstenberg. To je bilo više nego dovoljno da Džoan pređe u redove IMG Modelsa i od devojke za kataloge postane catwalk devojka. U januaru 2010. bila je first face na reviji Givenchy u Parizu, a te godine radila je revije gotovo svih važnijih modnih brendova, među kojima su Gucci, Burberry, Prada, Yves Saint Laurent, Christian Dior, Valentino, Alexander Wang, i postala članica čuvenih VS anđela. Njena godina ipak je bila 2013. tada ju je portal Models.com proglasio za svetski broj jedan u rangiranju topmodela. Međutim, druga titula kojom se te godine okitila bila je pravi biser u njenom portfoliju postala je prva tamnoputa manekenka koju je Estee Lauder imenovao za svog brend ambasadora.

Šanel Iman

iman-1Ako je suditi po imenu koje nosi, ova tamnoputa lepotica iz Kalifornije afro-korejskog porekla bila je predodređena za bavljenje modelingom. Ona je zaista dobila ime po čuvenoj francuskoj dizajnerki i modnoj ikoni Koko Šanel, što je bila želja njene majke. Mama je oduvek pratila modu, povremeno je i kreirala garderobu, a u trenutku dok je bila trudna sa mnom, čitala je knjigu o životu madam Koko, otkrila je Šanel za V Magazine. U manekenstvo je ušla veoma rano, sa samo 12 godina, kao dečji model za agenciju Ford. Kada je napunila 16, pozvana je u Njujork da učestvuje na njihovom velikom takmičenju za nova lica i tada osvojila visoko treće mesto. S obzirom na to da je takav uspeh u američkoj prestonici mode šansa koja se ne propušta, Šanel je, u dogovoru sa roditeljima, rešila da ostane u Njujorku. Nakon nekoliko snimanja za kataloge manje poznatih brendova, Šanel se zajedno sa Karli Klos pojavila na naslovnici magazina Teen Vogue za koju ih je fotografisao čuveni Patrik Demaršije. On joj je tada rekao da je siguran da će u budućnosti njih dvoje ponovo sarađivati, s tim da će tada on biti taj koji će morati da se uklopi u njenu prebukiranu agendu.
Ono što je Šanel uspelo već u njenoj prvoj sezoni na nedeljama mode teško da će ijedna devojka dostići. Na svoju listu Amodela za High Fashion i Haute Couture revije te 2006. godine stavili su je Mark Džejkobs, Ana Sui, Filip Lim i Valentino. Na reviji Philip Lim za kolekciju jesen 2007. Šanel je zapala za oko čeličnoj dami svetske mode, urednici američkog magazina Vogue Ani Vintur. Legendarna Vinturova odabrala je Šanel među deset devojaka koje će te godine krasiti majsku naslovnicu modne biblije, nazivajući je jednim od budućih topmodela. Sa svojih nepunih 17 godina, Šanel je na snimanju za tu naslovnicu bila najmlađa, a ušla je u istoriju i kao tek treći tamnoputi model koji se ikada pojavio na naslovnici magazina Vogue. Od 2010. Šanel nam svake jeseni oduzima dah kao anđeo Victoria’s Secreta, a ove godine je zablistala u punom sjaju u najnovijem katalogu Sports Illustrated pozirajući polunaga sa pitonom oko vrata.

Tekst: Danka Grubačić

Tags : chanel imandžoan smolsgigi hadidjoan smallskara delevinjkarlie kloskarlie klosskendal dženerkendal jennermodelingnovi modelišanel imansupermodelisupermodels