close
44444555555

Svaka nedelja mode predstavlja određenu fuziju adrenalina, haosa, nervoze i na kraju proslave uspešne revije. to je začarani krug i proces kroz koji prolaze svi, od dizajnera, preko manekenki, pa  do gostiju revija, koji, ma koliko iskustva imali, nikad ne znaju koliko tačno treba biti fashionably late a da revija ne počne bez njih.

PIŠE: Vanja Pantin
FOTO: Dušan Petrović, Getty images, vogue.com

Iz ugla nekoga ko voli modu, praćenje Fashion Week-a je nadasve zabavno i, pre svega, lepo iskustvo ali ništa nije nalik onome što na kraju izađe kao finalni proizvod.

Gigi Hadid, Versace
Gigi Hadid, Versace

Aktivnosti u jednoj od četiri modne prestonice nisu samo odlasci na revije već i prezentacije, žurke, aftere a za sve treba imati energije. Zanimljivo je gledati danas kako se modne kuće bore za marketing u svetu digitalnih medija a najbolji primer su definitivno Dolce&Gabbana, koji već drugu reviju zaredom angažuju svetske tinejdžerske influensere i decu celebrity ličnosti da im šetaju revije – što više folovera, to je veća šansa da će vas Domeniko i Dolče PR tim kontaktirati. Ali, ni to nije dovoljno: njihova politika ove godine zasnivala se na tome da ako želite da budete gost revije a niste celebrity već modni influenser – morate da potpišete ugovor da ćete od celog Milanskog fashion week-a doći samo na njihovu reviju. Takozvani ekskluzivitet.

Sofie Richie, DG Runway
Sofie Richie, DG Runway

MaxMara je, sa  druge strane, angažovala model, koji šeta reviju samo sa burkom a brend je video to kao priliku da promoviše različitost i širinu koju moda treba da predstavlja danas. Čak je Gigi Hadid okačila sliku iz bekstejdža sa tim modelom i rekla da je taj korak inspiracija svima i da moda zauvek treba da slavi različitost.

Chiara Ferragni
Chiara Ferragni
Max Mara
Max Mara

Prada je ove godine napravila totalno retro scenografiju a press fotografije rađene su u malim ložama koje su dočaravale enterijer sedamdesetih. Versaće je miksovao sportski look sa klasičnim seksi komadima, dok su za Guči ljubitelji mode konstatovali da se ponavlja i da je vreme za nešto malo drugačije.

Lena Perminova, Prada
Lena Perminova, Prada

Chiara Ferragni otvorila je svoj Pop Up Store i družila se sa fanovima, dok je Gigi Hadid promovisala svoju „Tommy X Gigi“ kolekciju i strpljivo odgovarala na pitanja o tome kako je inspiracija za ovu kolekciju bila klasična opuštena California devojka koja voli da slobodan dan provede sa društvom na plaži. Zanimljivost na Fendi reviji bio je protest protiv prirodnog krzna koje ovaj brend koristi u velikim količinama, ali to nije sprečilo reviju da se održi mada su bezbednosne mere bile do ispred paparaco fotografa.

Gigi Hadid Tommy Hilfiger Event
Gigi Hadid Tommy Hilfiger Event

Ruskinje Mira Duma i Lena Perminova i dalje su vrlo aktuelne i cenjene u modnim krugovima. Lena  je ove godine u kolaboraciji sa čuvenim brendom Casadei prezentovala svoju capsule kolekciju cipela, a Mira je bila u prvom redu svih revija i pripremala materijal za čuveni buro 24/7 portal.

Kendall Jenner, Versace
Kendall Jenner, Versace
Naomi Campbell i Lewis Hamilton, Versace
Naomi Campbell i Lewis Hamilton, Versace

Što se digitalnog marketinga tiče, neke revije su na svojim oficijelnim instagram profilima prenosile svoje revije putem LiVe opcije i tako podelile sa ostatkom sveta ono što je do pre par godina ekskluzivno moglo da vidi samo visoko rangirano uredništvo svetskih magazina, celebrity ličnosti i bajeri. Ta nova era marketinga približava visoku modu običnim smrtnicima ali, sa druge strane, smanjuje nedostupnost i famu koja se ranije pravila oko famozne modne industrije.

Anna Wintour
Anna Wintour
Versace Fall 2017
Versace Fall 2017

Na kraju dana, koliko god nedelja mode delovala kao skup konsekventno zabavnih događaja, ne zaboravimo da je to jedna od finansijski najjačih industrija na globalnom nivou i da sva ta zabava okreće velike količine novca. Poenta je samo – ko će to najkreativnije da uradi.

Tags : MFWREPORT